Manifest


Manifest pel carril bici del Passeig de Maragall


Segons l’Ajuntament de Barcelona cada dia es fan aproximadament uns 120.000 desplaçaments interurbans amb bicicleta, xifra que els darrers anys ha augmentat progressivament. Paral·lelament s’ha anat estenent força la xarxa de carrils bici, que ha crescut un 30% entre el 2008 i el 2011, així com els aparcaments, que han augmentat un 32% durant el mateix període.

Malgrat aquesta tendència, a Horta-Guinardó seguim força endarrerits, sobretot pel que fa a la xarxa de carrils bici, fins i tot tenint present la particular orografia del districte, que en pot dificultar el pedaleig comparat amb altres zones de Barcelona.
Així doncs, només tenim un petit tram de carril aïllat al barri de la Vall d’Hebron i un altre a la Ronda del Guinardó, des del Parc de les Aigües passant pels “Quinze” i fins a Nou Barris. I a sobre aquestes dues vies tenen un ús quasi testimonial.

Per l'altra banda, però, tenim un eix primordial pel que fa a la mobilitat que vertebra en certa mesura el districte, a més d’unir Horta i els seus barris perifèrics amb el sud del districte i el centre de la ciutat: el Passeig de Maragall. Com a tal, el volum de ciclistes que el transiten és força considerable, ja sigui per la calçada o per la vorera. Consegüentment,  els i les ciclistes són potencialment vulnerables al circular amb vehicles per una “via ràpida” com el Pg. Maragall, o bé poden ocasionar molèsties als i les vianants si es massifica la circulació per les voreres laterals.

Entenem que l’ús de la bicicleta per a desplaçaments urbans suposa beneficis en molts sentits: no genera fums ni contaminació acústica i economitza l’espai limitat de la ciutat, alhora que és econòmic i saludable. Per tant, entenem la seva promoció com una necessitat i una oportunitat per fer millorar la ciutat, i no com un caprici superflu.

En aquest sentit, compartim totalment l’objectiu del Pacte de la Mobilitat de 1998 de “fomentar l’ús de la bicicleta”, així com la històrica reivindicació del carril bici de Maragall que també posà de manifest el Consell de Joventut d’Horta-Guinardó ja l’any 2002. A més, recordem que en un dels punts del programa electoral de CiU referent a Horta-Guinardó hi ha el compromís textual de construir el carril bici al Pg. Maragall(1).
  
Per tot això, les persones i entitats adherides exigim la creació del carril bici al Passeig de Maragall.

Per Maragall, també amb bici!








(1): pàgina 370 del programa electoral amb el qual CiU va concórrer les eleccions municipals de 2011 a Barcelona.

1 comentari:

  1. Ya! Me entran sudores.. Genial, un carril bici! Pero alguien me puede explicar lo que es un carril bici..?
    Serán este tipo de vías a donde a penas se pueden cruzar dos ciclistas? Serán de estos que van por la acera? Estará diseñado otra vez por alguien que nunca se ha subido a una bici? Otra vez tendrá unos cruces muy peligrosos para ciclistas que se ven demasiados confiados en intersecciones? Pasara por paseos de cebra? Ara unos giros imposibles? Tendrá unos tacos de goma que te pueden echar por tierra a cualquier tropiezo? Sera como el de consell de cent que da vuelta a todas las esquinas con dos semáforos a cada cruce? Sera otra vez una infraestructura pésima por la cual nos obligaran a transitar? Pacificación de transito YA ...con vías alternativas! Mi bici para desplazarme no para paseo!

    ResponElimina