Manifest pel carril bici
del Passeig de Maragall
Segons l’Ajuntament de Barcelona cada dia es fan
aproximadament uns 120.000 desplaçaments interurbans amb bicicleta, xifra
que els darrers anys ha augmentat progressivament. Paral·lelament s’ha
anat estenent força la xarxa de carrils bici, que ha crescut un
30% entre el 2008 i el 2011, així com els aparcaments, que han augmentat
un 32% durant el mateix període.
Malgrat aquesta tendència, a Horta-Guinardó
seguim força endarrerits, sobretot pel que fa a la xarxa de carrils bici, fins
i tot tenint present la particular orografia del districte, que en pot
dificultar el pedaleig comparat amb altres zones de Barcelona.
Així doncs, només tenim un petit tram de carril
aïllat al barri de la Vall
d’Hebron i un altre a la Ronda
del Guinardó, des del Parc de les Aigües passant pels “Quinze” i fins a Nou
Barris. I a sobre aquestes dues vies tenen un ús quasi testimonial.
Per l'altra banda, però, tenim un eix primordial
pel que fa a la mobilitat que vertebra en certa mesura el districte, a més
d’unir Horta i els seus barris perifèrics amb el sud del districte i el centre
de la ciutat: el Passeig de Maragall. Com a tal, el volum de ciclistes que el
transiten és força considerable, ja sigui per la calçada o per la vorera.
Consegüentment, els i les ciclistes són
potencialment vulnerables al circular amb vehicles per una “via ràpida” com el
Pg. Maragall, o bé poden ocasionar molèsties als i les vianants si es massifica
la circulació per les voreres laterals.
Entenem que l’ús de la bicicleta per a
desplaçaments urbans suposa beneficis en molts sentits: no genera fums ni
contaminació acústica i economitza l’espai limitat de la ciutat, alhora que és
econòmic i saludable. Per tant, entenem la seva promoció com una necessitat i
una oportunitat per fer millorar la ciutat, i no com un caprici superflu.
En aquest sentit, compartim totalment l’objectiu
del Pacte de la Mobilitat
de 1998 de “fomentar l’ús de la bicicleta”,
així com la històrica reivindicació del carril bici de Maragall que també posà
de manifest el Consell de Joventut d’Horta-Guinardó ja l’any 2002. A més, recordem que
en un dels punts del programa electoral de CiU referent a Horta-Guinardó hi ha
el compromís textual de construir el carril bici al Pg. Maragall(1).
Per tot això, les persones i entitats adherides
exigim la creació del carril bici al Passeig de Maragall.
Per Maragall, també amb
bici!
(1):
pàgina 370 del programa electoral amb el qual CiU va concórrer les eleccions
municipals de 2011 a
Barcelona.
Ya! Me entran sudores.. Genial, un carril bici! Pero alguien me puede explicar lo que es un carril bici..?
ResponEliminaSerán este tipo de vías a donde a penas se pueden cruzar dos ciclistas? Serán de estos que van por la acera? Estará diseñado otra vez por alguien que nunca se ha subido a una bici? Otra vez tendrá unos cruces muy peligrosos para ciclistas que se ven demasiados confiados en intersecciones? Pasara por paseos de cebra? Ara unos giros imposibles? Tendrá unos tacos de goma que te pueden echar por tierra a cualquier tropiezo? Sera como el de consell de cent que da vuelta a todas las esquinas con dos semáforos a cada cruce? Sera otra vez una infraestructura pésima por la cual nos obligaran a transitar? Pacificación de transito YA ...con vías alternativas! Mi bici para desplazarme no para paseo!